Ανατροφοδότηση για την α΄ φάση

Written by gyfantis on . Posted in ΝΕΑ ΤΟΥ ΔΙΚΤΥΟΥ

Καλημέρα σε όλα τα μέλη του δικτύου!

Με το τέλος της πρώτης φάσης και λίγο πριν τις χριστουγεννιάτικες διακοπές θα θέλαμε να μοιραστούμε μαζί σας κάποιες σκέψεις για την ως τώρα λειτουργία του δικτύου μας και τη συνέχειά του.

Χαιρόμαστε καταρχήν που και τη φετινή χρονιά συμμετέχουν στο δίκτυο 90 σχολικές ομάδες από όλη σχεδόν την Ελλάδα. 60 ομάδες έχουν εγγραφεί και στο ηλεκτρονικό μας δίκτυο edmodo και αναρτούν τις εργασίες τους.

Σε ότι αφορά την πρώτη φάση: Η δραστηριότητα της α΄ φάσης είχε ως βασικό σκοπό τη γνωριμία μας, με την παρουσίαση της γειτονιάς κάθε σχολικής ομάδας μέσω του συννεφόλεξού της. Σε κάθε εκπαιδευτικό πρόγραμμα θεωρούμε πολύ σημαντική την αποτύπωση των βιωμάτων, των απόψεων και των γνώσεων που ήδη διαθέτουν τα παιδιά για την περιοχή τους αλλά και για το θέμα με το οποίο ασχολείται η ομάδα. Τα συννεφόλεξά σας απεικόνισαν με συνοπτικό και συνάμα εύγλωττο τρόπο στοιχεία που συνθέτουν κάθε γειτονιά, συναισθήματα που δημιουργούν στους μαθητές αλλά και τη διάθεση όσων τα έφτιαξαν μέσα από τα σχήματα που διάλεξαν. Μέχρι τώρα 20 ομάδες ανάρτησαν στο edmodo τα συννεφόλεξά τους. Ελπίζουμε ότι και άλλες ομάδες θα μας στείλουν συννεφόλεξα για τη γειτονιά τους. Αν μάλιστα μας στείλετε σε ένα αρχείο word και τις λέξεις που συνθέτουν το συννεφόλεξό σας θα μπορέσουμε να δημιουργήσουμε το συνολικό συννεφόλεξο του δικτύου ως κλείσιμο της α΄ φάσης.

Επίσης κάποιες ομάδες μας παρουσίασαν τις γειτονιές-πόλεις τους και με άλλους τρόπους: ζωγραφιές, κολλάζ, ιστορίες, φωτογραφίες, παρουσιάσεις και τις γνωρίσαμε ακόμα καλύτερα. Ορισμένες ομάδες μοιράστηκαν μαζί μας τον τρόπο που δουλεύουν, κάτι που προσδοκούμε να είναι στοιχείο αλληλεπίδρασης μεταξύ των μελών του δικτύου. Επίσης ευελπιστούμε ότι τώρα πια που έχουμε γνωριστεί οι ομάδες θα προχωρήσουν και στο σχολιασμό των αναρτήσεων των υπολοίπων μελών της υποομάδας τους (τουλάχιστον) ώστε να αναπτυχθεί περισσότερο η επικοινωνία και η ανταλλαγή απόψεων και πρακτικών που είναι επίσης ένας βασικός στόχος του δικτύου και ο κύριος λόγος χρήσης της πλατφόρμας του edmodo.

 Περνώντας στη δεύτερη φάση είμαστε αισιόδοξοι ότι και άλλες ομάδες που υλοποιούν τα προγράμματά τους θα εγγραφούν στο edmodo και θα μοιραστούν τις εργασίες τους, αλλά και απόψεις, προβληματισμούς, προτάσεις, συμμετέχοντας με αυτό τον τρόπο στη διαμόρφωση της κοινότητας μάθησης που επιδιώκουμε.

Οι δραστηριότητες της β΄ φάσης στοχεύουν στην παρατήρηση, καταγραφή, εξερεύνηση, αποτύπωση περιγραφή και παρουσίαση της γειτονιάς/πόλης μας. Η δραστηριότητα Β1 «Δημιουργούμε το μονοπάτι της πόλης μας» είναι αυτή που θα θέλαμε να αναρτήσουν όλες οι ομάδες στο edmodo ως τις 10 Φεβρουαρίου. Όλες τις δραστηριότητες και οδηγίες προς τους εκπαιδευτικούς θα βρείτε στη βιβλιοθήκη του edmodo (folders > Β φάση), όπως και στην ιστοσελίδα του ΚΠΕ (http://www.kpe-thess.gr/category/sustainable-city-network/step2/).

Σας προτείνουμε να κάνετε τις αναρτήσεις σας στην υποομάδα σας (οπωσδήποτε) και στην κεντρική ομάδα του δικτύου (προαιρετικά) αν θέλετε να τις βλέπουν όλοι. Πώς γίνεται αυτό; Πληκτρολογείς τη σημείωσή σου και κατόπιν επιλέγεις και τους δύο παραλήπτες (π.χ. Δυναμικοί, ΕΘΝΙΚΟ ΔΙΚΤΥΟ ΒΙΩΣΙΜΗ ΠΟΛΗ) από την μπάρα από κάτω.

Σημαντικό επίσης είναι να εμπλέκονται οι μαθητές στη διαδικασία παρακολούθησης και σχολιασμού των αναρτήσεων. Μπορείτε να βλέπετε μαζί όλες τις αναρτήσεις ή μια επιλογή που έχετε κάνει εσείς και να σχολιάζετε και θέτετε ερωτήματα επί τόπου στις άλλες αναρτήσεις ή να μοιραστείτε με τους μαθητές τον κωδικό της σχολικής μονάδας.

Για οτιδήποτε άλλο σας προβληματίζει στη λειτουργία του edmodo ή του δικτύου γενικότερα μη διστάσετε να επικοινωνήσετε μαζί μας.

Καλή συνέχεια και Καλές Γιορτές

Η Παιδαγωγική Ομάδα του ΚΠΕ Ελευθερίου Κορδελιού & Βερτίσκου