Πρόσκληση σχολείων για συμμετοχή στα εκπαιδευτικά προγράμματα του ΚΠΕ Ελευθερίου Κορδελιού & Βερτίσκου για το υπόλοιπο το σχολικού έτους 2021-22
Το ΚΠΕ/ΚΕΠΕΑ Ελευθερίου Κορδελιού & Βερτίσκου λαμβάνοντας υπόψη την υπ’ Αριθμ. Φ11/154902/Δ7/30-11-2021 εγκύκλιο του ΥΠΑΙΘ «Εκπαιδευτικές επισκέψεις και επιμορφωτικές δράσεις στα Κέντρα Εκπαίδευσης για το Περιβάλλον και την Αειφορία (Κ.Ε.ΠΕ.Α.) κατά το σχολικό έτος 2021-2022» ενημερώνει τις σχολικές ομάδες σχολείων των ΔΠΕ και ΔΔΕ Κεντρικής Μακεδονίας για τα εκπαιδευτικά προγράμματα δια ζώσης και διαδικτυακών εξ αποστάσεως που πρόκειται να υλοποιήσει το υπόλοιπο του σχολικού έτους 2021-22.
Τα δια ζώσης προγράμματα του ΚΠΕ είναι ημερήσια και υλοποιούνται από τις 9:00 έως τις 13:30 και τα διαδικτυακά είναι διάρκειας 3 περίπου διδακτικών ωρών. Ο αριθμός των μαθητριών/ών του σχολικού τμήματος που θα συμμετάσχει στο πρόγραμμα δεν μπορεί να υπερβαίνει τα 30 άτομα.
Εξαιτίας έλλειψης υπηρεσιών καθαριότητας στο κτίριο του ΚΠΕ και για λόγους διασφάλισης της υγείας μαθητών και εκπαιδευτικών δεν θα πραγματοποιηθούν τη φετινή χρονιά δια ζώσης προγράμματα στις εγκαταστάσεις του ΚΠΕ στο Ελευθέριο Κορδελιό. Τα δια ζώσης προγράμματα που προσφέρονται υλοποιούνται αποκλειστικ΄ά σε εξωτερικούς χώρους.
Τα προγράμματα που θα υλοποιηθούν την παραπάνω περίοδο είναι συνοπτικά τα ακόλουθα:
α/α |
Τίτλος Προγράμματος |
Α/θμια |
Β/θμια |
|||||||||||
Νήπια |
Α |
Β |
Γ |
Δ |
Ε |
Στ |
Γυμνάσιο |
Λύκειο |
||||||
Α |
Β |
Γ |
Α |
Β |
Γ |
|||||||||
1 |
Θεσσαλονίκη Βιώσιμη πόλη (δια ζώσης) |
|
|
|
|
|
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
2 |
Ενεργός πολίτης στη γειτονιά μου, το Ελευθέριο (δια ζώσης) |
|
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
3 |
Ενεργός πολίτης στη γειτονιά μου το Ντεπώ (δια ζώσης) |
|
|
|
|
|
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
4 |
Σέιχ Σου: Το περιαστικό δάσος της Θεσσαλονίκης (δια ζώσης) |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
|
|
|
|
|
|
5 |
Ελεύθεροι χώροι και πράσινο στην πόλη (δια ζώσης) |
|
|
|
|
|
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
6 |
Μιλώ για τη γειτονιά μου (Διαδικτυακό) |
|
|
|
|
|
|
|
X |
X |
X |
X |
X |
X |
7 |
Τα πλαστικά στη ζωή μας (Διαδικτυακό) |
|
|
|
X |
X |
X |
X |
X |
|
|
|
|
|
8 |
Το κλίμα αλλάζει! Εμείς; (Διαδικτυακό) |
|
|
|
|
|
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
Σύντομη περιγραφή των προγραμμάτων που θα υλοποιηθούν αυτή την περίοδο:
1. Θεσσαλονίκη Βιώσιμη Πόλη
Κατάλληλο για μαθητριες/ές: Ε΄ & Στ Δημοτικού, Γυμνασίου, Λυκείου
Ώρες Υλοποίησης: 9.00 – 13.30
Χώρος υλοποίησης: Στους δρόμους και τις πλατείες του κέντρου της πόλης. Συνάντηση έξω από τον Λευκό Πύργο.
Περιγραφή: Στη διάρκεια μιας διαδρομής στη σημερινή πόλη κοντά στον Λευκό Πύργο, παρατηρούν την καθημερινή ζωή μέσα από την κριτική ματιά του πολίτη που ενδιαφέρεται να βελτιώσει το περιβάλλον της πόλης του. (Σημείωση: Εξαιτίας των υγειονομικών πρωτοκόλλων που ισχύουν για τα μουσεία δεν θα πραγματοποιείται επίσκεψη στο εσωτερικό του Λευκού Πύργου).
2. Ενεργός πολίτης στη γειτονιά μου, το Ελευθέριο
Κατάλληλο για μαθητριες/ές: Δημοτικού, Γυμνασίου, Λυκείου
Ώρες Υλοποίησης: 9.00 – 13.30
Χώρος υλοποίησης: Στη γειτονιά του ΚΠΕ το Ελευθέριο Κορδελιό.
Περιγραφή: Αναδεικνύονται ζητήματα καθημερινότητας και ποιότητας ζωής στις γειτονιές που ζούμε και ο ρόλος των θεσμών και των πολίτων στην επιδίωξη της βελτίωσής τους. Θίγονται ζητήματα μετακίνησης, ελεύθερων χώρων, πρασίνου, προσβασιμότητας, καθαριότητας και των θεσμών που διαχειρίζονται τα θέματα αυτά. Αναζητούνται τα χαρακτηριστικά των βιώσιμων πόλεων και συζητούνται πιθανές δράσεις για να τη βελτίωση της γειτονιάς.
3. Ενεργός πολίτης στη γειτονιά μου το Ντεπώ
Κατάλληλο για μαθητριες/ές: Ε΄ & Στ Δημοτικού, Γυμνασίου, Λυκείου
Ώρες Υλοποίησης: 9.00 – 13.30
Χώρος υλοποίησης: Στην περιοχή του Ντεπώ. Συνάντηση έξω από το Βαφοπούλειο Πνευματικό Κέντρο.
Περιγραφή: Αναδεικνύονται ζητήματα καθημερινότητας και ποιότητας ζωής στις γειτονιές που ζούμε και ο ρόλος των θεσμών και των πολίτων στην επιδίωξη της βελτίωσής τους. Θίγονται ζητήματα μετακίνησης, ελεύθερων χώρων, πρασίνου, προσβασιμότητας, καθαριότητας, διατήρησης της ιστορικής κληρονομιάς και των θεσμών που διαχειρίζονται τα θέματα αυτά. Αναζητούνται τα χαρακτηριστικά των βιώσιμων πόλεων και δράσεις για να τη βελτίωση της γειτονιάς.
4. Σέιχ Σου: Το περιαστικό δάσος της Θεσσαλονίκης
Κατάλληλο για μαθητριες/ές: Νηπιαγωγείου, Δημοτικού, Γυμνασίου, Λυκείου
Ώρες Υλοποίησης: 9.00 – 13.30
Χώρος υλοποίησης: Στο Περιαστικό δάσος Σέιχ Σου.
Περιγραφή: Στο εκπαιδευτικό αυτό πρόγραμμα καλούνται τα παιδιά να ανακαλύψουν το δάσος που βρίσκεται δίπλα στην πόλη και τα μυστικά του αλλά και να διερευνήσουν τα ιδιαίτερα του χαρακτηριστικά και την άρρηκτη σχέση του με τη ζωή στην πόλη με δραστηριότητες που διαρθρώνονται με βάση τους τέσσερις άξονες της αειφορίας.
5. Ελεύθεροι χώροι και πράσινο στην πόλη (δια ζώσης)
Κατάλληλο για μαθητριες/ές: Ε & Στ Δημοτικού, Γυμνασίου, Λυκείου
Ώρες Υλοποίησης: 9.00 – 13.30
Χώρος υλοποίησης: Επιλεγμένοι ελεύθεροι χώροι πρασίνου (π.χ. Στρατόπεδο Καρατάσου στην Δυτική Θεσσαλονίκη ή Πάρκο Ξαρχάκου στην Ανατολική Θεσσαλονίκη).
Περιγραφή: Παρατήρηση και καταγραφή των υποδομών και της χρήσης του χώρου, στοιχείων της πανίδας και της χλωρίδας. Γνωριμία με τις αξίες των ελεύθερων χώρων και των χώρων πράσινου για την πόλη. Η καθημερινή ζωή μέσα από την κριτική ματιά του πολίτη που ενδιαφέρεται να βελτιώσει το περιβάλλον της πόλης του.
6. Μιλώ για τη γειτονιά μου (διαδικτυακό)
Κατάλληλο για μαθητριες/ές: Γυμνασίου, Λυκείου
Ώρες Υλοποίησης: 9.00 – 13.30 με δύο διαλείμματα
Περιγραφή: Διδακτικές παρεμβάσεις και δραστηριότητες με συνεργατικά εργαλεία που βοηθούν την ομαδική εργασία και την κριτική σκέψη. Οι θεματικές του προγράμματος: η γειτονιά του καθενός, οι γειτονιές των άλλων, η γειτονιά – η πόλη που θέλω, και τα χαρακτηριστικά της βιώσιμης πόλης
Προϋποθέσεις: Τα παιδιά συμμετέχουν από το σπίτι τους με υπολογιστή/τάμπλετ/κινητό. Ο εκπαιδευτικός κάνει την ταυτοποίηση των μαθητών και κρατά απουσίες, συμμετέχει και παρακολουθεί το πρόγραμμα.
7. Ζωή με πλαστικό ή χωρίς; (διαδικτυακό)
Κατάλληλο για μαθητριες/ές: Γ, Δ, Ε & Στ Δημοτικού
Διάρκεια: 3 διδακτικές ώρες με ανάλογα διαλείμματα
Περιγραφή: Διδακτικές παρεμβάσεις και δραστηριότητες για την ρύπανση από τα πλαστικά και τους τρόπους μείωσης της χρήσης τους.
Προϋποθέσεις: Τα παιδιά συμμετέχουν από αίθουσα του σχολείου τους, που διαθέτει οθόνη προβολής και υπολογιστή με κάμερα και μικρόφωνο.
8. Το κλίμα αλλάζει! Εμείς; (διαδικτυακό)
Κατάλληλο για μαθητριες/ές: Ε & Στ Δημοτικού, Γυμνασίου, Λυκείου
Διάρκεια: 3 διδακτικές ώρες με ανάλογα διαλείμματα
Περιγραφή: Διδακτικές παρεμβάσεις και δραστηριότητες για την κλιματική αλλαγή, τις αιτίες και τα αποτελέσματα της και τους τρόπους αντιμετώπισης της.
Προϋποθέσεις: Τα παιδιά συμμετέχουν από αίθουσα του σχολείου τους, που διαθέτει οθόνη προβολής και υπολογιστή με κάμερα και μικρόφωνο.
Διαδικασία
Οι εκπαιδευτικοί που ενδιαφέρονται να υλοποιήσουν με το τμήμα τους ένα από τα παραπάνω εκπαιδευτικά προγράμματα, καλούνται να επικοινωνήσουν με τις/τους Υπεύθυνες/ους Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης ή Σχολικών Δραστηριοτήτων της Διεύθυνσης Εκπαίδευσης που ανήκουν και να αποστείλουν σχετική αίτηση. Σε περίπτωση που δεν υπάρχει Υπεύθυνη/ος Π.Ε. ή Σ.Δ. μπορούν να υποβάλλουν την αίτηση τους ηλεκτρονικά, στη διεύθυνση https://tinyurl.com/y6p6swxr μέχρι την Πέμπτη 16 Δεκεμβρίου 2021.
Η υλοποίηση των δια ζώσης εκπαιδευτικών προγραμμάτων γίνεται εφόσον οι συνθήκες σχετικά με τον Covid-19 το επιτρέπουν. Υπενθυμίζουμε ότι για την δια ζώσης υλοποίηση προγράμματος με το ΚΠΕ/ΚΕΠΕΑ ισχύουν όλα τα υγειονομικά μέτρα που προβλέπονται για τις σχολικές μονάδες την αντίστοιχη περίοδο, την τήρηση των οποίων αναλαμβάνουν οι εκπαιδευτικοί του τμήματος.
Η δράση υλοποιείται στο πλαίσιο της στο πλαίσιο της Πράξης “Κέντρα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης (ΚΠΕ) – Περιβαλλοντική Εκπαίδευση (Β’ κύκλος)”, το οποίο υλοποιείται μέσω του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Ανάπτυξη Ανθρώπινου Δυναμικού, Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση» με τη συγχρηματοδότηση της Ελλάδας και της Ευρωπαϊκής Ένωσης.