Πρόσκληση σχολείων για συμμετοχή στα εκπαιδευτικά προγράμματα του ΚΠΕ Ελευθερίου Κορδελιού & Βερτίσκου

Written by gyfantis on . Posted in Δράσεις, Νέα, ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Το Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Ελευθερίου Κορδελιού & Βερτίσκου προγραμματίζει την υλοποίηση δια ζώσης και διαδικτυακών εξ αποστάσεως εκπαιδευτικών προγραμμάτων για την περίοδο Οκτώβριου – Δεκέμβριου 2021, για τις σχολικές ομάδες της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης της Περιφερειακής Ενότητας Θεσσαλονίκης.

Καλούμε τους εκπαιδευτικούς που ενδιαφέρονται να υλοποιήσουν με το τμήμα τους ένα από τα παρακάτω εκπαιδευτικά προγράμματα, να υποβάλλουν την αίτηση τους ηλεκτρονικά στη διεύθυνση https://tinyurl.com/visits2021 μέχρι την Παρασκευή 8 Οκτωβρίου 2021.  

Τα δια ζώσης προγράμματα του ΚΠΕ είναι ημερήσια και υλοποιούνται από τις 8:30 έως τις 13:00 και τα διαδικτυακά είναι διάρκειας 2-3 διδακτικών ωρών. Ο αριθμός των μαθητριών/ών του σχολικού τμήματος που θα συμμετάσχει στο πρόγραμμα δεν μπορεί να υπερβαίνει τα 30 άτομα.

Η ημερομηνία της δια ζώσης επίσκεψης ή της διαδικτυακής συνάντησης θα οριστεί μετά από επικοινωνία του ΚΠΕ Ελευθερίου Κορδελιού & Βερτίσκου με το σχολείο.

Τα προγράμματα που θα υλοποιηθούν την παραπάνω περίοδο είναι συνοπτικά τα ακόλουθα:

α/αΤίτλος ΠρογράμματοςΑ/θμιαΒ/θμια
ΝήπιαΑΒΓΔΕΣτΓυμνάσιοΛύκειο
ΑΒΓΑΒΓ
1Μαθαίνω για την κλιματική αλλαγή παίζοντας xxxxxxxxxxx
2Θεσσαλονίκη Βιώσιμη πόλη xxxxxxxx
3Ενεργός πολίτης στη γειτονιά μου, το Ελευθέριο xxxxxxxxxxxx
4Ενεργός πολίτης στη γειτονιά μου το Ντεπώ xxxxxxxx
5Σκουπίδια για πέταμα; Όχι ευχαριστώ!xxxxxxx
6Λειψυδρία στη Νεροχώραxxxxx
7Ζωή με πλαστικό ή χωρίς; (Διαδικτυακό)xxxxx
8Το κλίμα αλλάζει! Εμείς; (Διαδικτυακό)xxxxxxxx

Σύντομη περιγραφή των προγραμμάτων που θα υλοποιηθούν αυτή την περίοδο:

1. Μαθαίνω για την κλιματική αλλαγή παίζοντας

Κατάλληλο για μαθητριες/ές: Β, Γ, Δ, Ε & Στ Δημοτικού, Γυμνασίου, Λυκείου. 

Χώρος υλοποίησης: Στο ΚΠΕ και στην αυλή του.

Περιγραφή: Μέσα από μια σειρά διαδοχικών δραστηριοτήτων που καλούν τον μαθητή σε ενεργή συμμετοχή, θίγονται ζητήματα που σχετίζονται με τα αίτια και τις επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής καθώς και των τρόπων μετριασμού της και προετοιμασίας για την αντιμετώπισή της.

2. Θεσσαλονίκη Βιώσιμη Πόλη

Κατάλληλο για μαθητριες/ές: Ε΄ & Στ Δημοτικού, Γυμνασίου, Λυκείου  

Χώρος υλοποίησης: Στους δρόμους και τις πλατείες του κέντρου της πόλης. Συνάντηση έξω από τον Λευκό Πύργο.

Περιγραφή: Στη διάρκεια μιας διαδρομής στη σημερινή πόλη κοντά στον Λευκό Πύργο, παρατηρούν την καθημερινή ζωή μέσα από την κριτική ματιά του πολίτη που ενδιαφέρεται να βελτιώσει το περιβάλλον της πόλης του. (Σημείωση: Εξαιτίας των υγειονομικών πρωτοκόλλων που ισχύουν για τα μουσεία δεν θα πραγματοποιείται επίσκεψη στο εσωτερικό του Λευκού Πύργου).

3. Ενεργός πολίτης στη γειτονιά μου, το Ελευθέριο

Κατάλληλο για μαθητριες/ές: Δημοτικού, Γυμνασίου, Λυκείου

Χώρος υλοποίησης: Στο ΚΠΕ και στη γειτονιά του το Ελευθέριο Κορδελιό.

Περιγραφή: Αναδεικνύονται ζητήματα καθημερινότητας και ποιότητας ζωής στις γειτονιές που ζούμε και ο ρόλος των θεσμών και των πολίτων στην επιδίωξη της βελτίωσής τους. Θίγονται ζητήματα μετακίνησης, ελεύθερων χώρων, πρασίνου, προσβασιμότητας, καθαριότητας και των θεσμών που διαχειρίζονται τα θέματα αυτά. Αναζητούνται τα χαρακτηριστικά των βιώσιμων πόλεων και συζητούνται πιθανές δράσεις για να τη βελτίωση της γειτονιάς.

4. Ενεργός πολίτης στη γειτονιά μου το Ντεπώ

Κατάλληλο για μαθητριες/ές: Ε΄ & Στ Δημοτικού, Γυμνασίου, Λυκείου

Χώρος υλοποίησης: Στην περιοχή του Ντεπώ. Συνάντηση έξω από το Βαφοπούλειο Πνευματικό Κέντρο.

Περιγραφή: Αναδεικνύονται ζητήματα καθημερινότητας και ποιότητας ζωής στις γειτονιές που ζούμε και ο ρόλος των θεσμών και των πολίτων στην επιδίωξη της βελτίωσής τους. Θίγονται ζητήματα μετακίνησης, ελεύθερων χώρων, πρασίνου, προσβασιμότητας, καθαριότητας, διατήρησης της ιστορικής κληρονομιάς και των  θεσμών που διαχειρίζονται τα θέματα αυτά. Αναζητούνται τα χαρακτηριστικά των βιώσιμων πόλεων και δράσεις για να τη βελτίωση της γειτονιάς.

5. Σκουπίδια για πέταμα; Όχι ευχαριστώ!

Κατάλληλο για μαθητριες/ές: Δημοτικού

Χώρος υλοποίησης: Στο ΚΠΕ.

Περιγραφή: Εξετάζεται η συμπεριφορά των πολιτών όσον αφορά τα απορρίμματά τους, οι επιπτώσεις της υπερκατανάλωσης και της ευρείας χρήσης πλαστικών, η λειτουργία των θεσμών που διαχειρίζονται τα απορρίμματα και αναζητούνται οι τρόποι ατομικής και συλλογικής αλλαγής συμπεριφοράς για ένα περιβάλλον με λιγότερα σκουπίδια.  

6. Λειψυδρία στη Νεροχώρα

Κατάλληλο για μαθητριες/ές: Νηπιαγωγείου, Α, Β, Γ & Δ Δημοτικού

Χώρος υλοποίησης: Στο ΚΠΕ

Περιγραφή: Μέσα από μία δραματοποιημένη ιστορία δημιουργούνται συνθήκες προσομοίωσης της πραγματικότητας που δίνουν αφορμή για προβληματισμό σε θέματα χρήσης του νερού, φορέων που το διαχειρίζονται και ανάπτυξης αξιών για την χρήση του νερού.

7. Ζωή με πλαστικό ή χωρίς; (διαδικτυακό)

Διάρκεια: 2-3 διδακτικές ώρες με ανάλογα διαλείμματα

Περιεχόμενα: Διδακτικές παρεμβάσεις και δραστηριότητες για την ρύπανση από τα πλαστικά και τους τρόπους μείωσης της χρήσης τους.

Κατάλληλο για μαθητριες/ές: Γ, Δ, Ε & Στ Δημοτικού

Προϋποθέσεις: Οιμαθήτριες/ές συμμετέχουν από την αίθουσα τους, που διαθέτει οθόνη προβολής και υπολογιστή με κάμερα και μικρόφωνο.

8. Το κλίμα αλλάζει! Εμείς; (διαδικτυακό)

Διάρκεια: 2-3 διδακτικές ώρες με ανάλογα διαλείμματα

Περιεχόμενα: Διδακτικές παρεμβάσεις και δραστηριότητες για την κλιματική αλλαγή, τις αιτίες και τα αποτελέσματα της και τους τρόπους αντιμετώπισης της.

Κατάλληλο για μαθητριες/ές: Γυμνασίου, Λυκείου

Προϋποθέσεις: Οι μαθήτριες/ές συμμετέχουν από την αίθουσα  τους, που διαθέτει οθόνη προβολής και υπολογιστή με κάμερα και μικρόφωνο.

Όροι συμμετοχής

Περισσότερες πληροφορίες σχετικά με το περιεχόμενο και τον τρόπο υλοποίησης των προγραμμάτων μπορείτε να βρείτε στην ιστοσελίδα του ΚΠΕ Ελευθερίου Κορδελιού & Βερτίσκου https://www.kpe-thess.gr/el/programs   

Η υλοποίηση των δια ζώσης εκπαιδευτικών προγραμμάτων γίνεται εφόσον οι συνθήκες σχετικά με την Covid-19 το επιτρέπουν. Υπενθυμίζουμε ότι για τη δια ζώσης επίσκεψη στο ΚΠΕ ισχύουν όλα τα υγειονομικά μέτρα που προβλέπονται για τις σχολικές μονάδες την αντίστοιχη περίοδο, την τήρηση των οποίων αναλαμβάνουν οι εκπαιδευτικοί του τμήματος.

Όλες οι διδακτικές διαδικτυακές παρεμβάσεις υλοποιούνται μέσω της πλατφόρμας WEBEX του Υπουργείου Παιδείας. Η υλοποίηση τους βασίζεται σε εκπαιδευτικές δραστηριότητες έχουν σχεδιαστεί με τρόπο που βοηθά την ομαδική εργασία, την κριτική σκέψη, την επικοινωνία και τη δημιουργικότητα των μαθητών.

Οι συνοδοί εκπαιδευτικοί παρακαλούνται να αποστέλλουν ηλεκτρονικά στο ΚΠΕ την κατάσταση με τα ονόματα των μαθητών και των εκπαιδευτικών που θα συμμετέχουν στο πρόγραμμα, υπογεγραμμένη από το/τη Διευθυντή/ντρια του σχολείου.

Σε περίπτωση που ο αριθμός των αιτήσεων είναι μεγάλος θα δοθεί προτεραιότητα σε σχολικά τμήματα που βρίσκονται στα όρια του Δήμου Κορδελιού Ευόσμου ή/και σκοπεύουν να υλοποιήσουν πρόγραμμα περιβαλλοντικής εκπαίδευσης την τρέχουσα σχολική χρονιά.

Επισημαίνεται ότι θα ακολουθήσει και δεύτερη περίοδος υλοποίησης των προγραμμάτων, μετά από την έκδοση σχετικής εγκυκλίου του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων. Η δράση υλοποιείται στο πλαίσιο της στο πλαίσιο της Πράξης “Κέντρα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης (ΚΠΕ) – Περιβαλλοντική Εκπαίδευση (Β’ κύκλος)”, το οποίο υλοποιείται μέσω του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Ανάπτυξη Ανθρώπινου Δυναμικού, Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση» με τη συγχρηματοδότηση της Ελλάδας και της Ευρωπαϊκής Ένωσης.