Πρόσκληση σχολείων για συμμετοχή στα εκπαιδευτικά προγράμματα του ΚΕΠΕΑ/ΚΠΕ Ελευθερίου Κορδελιού & Βερτίσκου

Written by gyfantis on . Posted in Δράσεις, Νέα, ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Το ΚΕΠΕΑ/ΚΠΕ Ελευθερίου Κορδελιού & Βερτίσκου προγραμματίζει την υλοποίηση εκπαιδευτικών προγραμμάτων για την περίοδο Οκτωβρίου – Δεκεμβρίου 2023, για τις σχολικές ομάδες της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης της Περιφερειακής Ενότητας Θεσσαλονίκης.

Καλούμε τις/τους εκπαιδευτικούς που ενδιαφέρονται να υλοποιήσουν με τις/τους μαθήτριες/ές τους ένα από τα παρακάτω προγράμματα, να υποβάλλουν την αίτηση τους ηλεκτρονικά, στη διεύθυνση https://tinyurl.com/schoolvisits2023, μέχρι την Τετάρτη 27 Σεπτεμβρίου

Όροι συμμετοχής

Τα προγράμματα του ΚΠΕ/ΚΕΠΕΑ είναι ημερήσια και υλοποιούνται από τις 8:30 έως τις 13:00. Ο αριθμός των μαθητριών/τών που θα συμμετάσχει στο πρόγραμμα δεν μπορεί να υπερβαίνει τα 30 άτομα.

Στα εκπαιδευτικά προγράμματα του ΚΠΕ/ΚΕΠΕΑ θα ισχύσουν όλα τα υγειονομικά μέτρα που προβλέπονται για τις σχολικές μονάδες την αντίστοιχη περίοδο, την τήρηση των οποίων αναλαμβάνουν οι εκπαιδευτικοί του τμήματος.

Σε περίπτωση που ο αριθμός των αιτήσεων είναι μεγάλος θα δοθεί προτεραιότητα σε σχολικά τμήματα που:

  • βρίσκονται στα όρια του Δήμου Κορδελιού Ευόσμου.
  • δεν υλοποίησαν προγράμματα του ΚΠΕ/ΚΕΠΕΑ τα δυο προηγούμενα σχολικά έτη.

Η ημερομηνία της υλοποίησης του προγράμματος θα οριστικοποιηθεί μετά από επικοινωνία μας μαζί σας.

Επισημαίνεται ότι θα ακολουθήσει και δεύτερη περίοδος υλοποίησης προγραμμάτων, μετά από την έκδοση σχετικής εγκυκλίου του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού.

Τα προγράμματα που θα υλοποιηθούν την παραπάνω περίοδο είναι τα ακόλουθα και είναι κατάλληλα για τις εξής ηλικιακές βαθμίδες:

α/αΤίτλος ΠρογράμματοςΑ/θμιαΒ/θμια
ΝήπιαΑΒΓΔΕΣτΓυμνάσιοΛύκειο
ΑΒΓΑΒΓ
1Μαθαίνω για την κλιματική αλλαγή παίζοντας xxxxxxxxxx
2Θεσσαλονίκη Βιώσιμη πόλη xxxxxxxx
3Ενεργός πολίτης στη γειτονιά μου, το Ντεπώ (για σχολεία της περιοχής)xxxxxxxx
4Ενεργός πολίτης στη γειτονιά του σχολείου μου (για σχολεία του Δήμου Κορδελιού Ευόσμου)xxxxxxxxxx
5Πλαστικά σκουπίδια; Όχι ευχαριστώ!xxxxxxxxxx
6Λειψυδρία στη Νεροχώραxxxxx
7Δια…τροφή για σκέψη!xxxxxxx
8Έχω τη Γη στο πιάτο μου!xxxxx

Σύντομη περιγραφή των προγραμμάτων που θα υλοποιηθούν αυτή την περίοδο:

  1. Μαθαίνω για την κλιματική αλλαγή παίζοντας

Κατάλληλο για μαθήτριες/τές: Γ΄, Δ΄, Ε΄ & Στ΄ Δημοτικού, Γυμνασίου, Λυκείου με ανάλογες προσαρμογές στο περιεχόμενο ανάλογα με τη βαθμίδα

Χώρος υλοποίησης: Στους χώρους και στην αυλή του ΚΠΕ/ΚΕΠΕΑ στο Ελευθέριο Κορδελιό.

Περιγραφή: Μέσα από μια σειρά παιχνιδιών στα οποία συμμετέχουν οι μαθήτριες/μαθητές, σε συνθήκες προσομοίωσης εξετάζουν ζητήματα που σχετίζονται με το φαινόμενο του θερμοκηπίου, τα αίτια, τις επιπτώσεις και τους τρόπους μετριασμού και αντιμετώπισης της κλιματικής αλλαγής.

To ΚΕΠΕΑ διατηρεί την ιστοσελίδα «Εκπαιδευτικά παιχνίδια για την Κλιματική Αλλαγή» στην οποία μπορείτε να βρείτε πλούσιο εκπαιδευτικό υλικό για το θέμα. Παράλληλα έχει δημιουργηθεί για χρήση στο πλαίσιο των εργαστηρίων δεξιοτήτων ομότιτλο εκπαιδευτικό υλικό που μπορείτε να δείτε Δράση: Προγράμματα & Εφαρμογές Εργαστηρίων από την Πιλοτική Εφαρμογή & Νέες προτάσεις 2021 (iep.edu.gr) στην Κατηγορία ΝΕΕΣ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ 2021.

  • Θεσσαλονίκη Βιώσιμη Πόλη

Κατάλληλο για μαθήτριες/τές: Ε΄ & Στ΄ Δημοτικού, Γυμνασίου, Λυκείου με ανάλογες προσαρμογές στο περιεχόμενο ανάλογα με τη βαθμίδα.

Χώρος υλοποίησης: Στον Λευκό Πύργο, τους δρόμους και τις πλατείες του κέντρου της πόλης. Συνάντηση έξω από τον Λευκό Πύργο.

Περιγραφή: Το πρόγραμμα ξεκινά από το ιστορικό παρελθόν της πόλης μέσα στο Λευκό Πύργο και φτάνει στο σήμερα και την καθημερινότητα των κατοίκων. Στη διάρκεια μιας διαδρομής στο κέντρο της πόλης, κοντά στον Λευκό Πύργο, οι μαθήτριες/ές παρατηρούν την καθημερινή ζωή μέσα από την κριτική ματιά του πολίτη που ενδιαφέρεται να βελτιώσει το περιβάλλον της πόλης του. Το σύστημα της πόλης προσεγγίζεται ολιστικά μέσα από στοιχεία του φυσικού, οικονομικού, κοινωνικού και πολιτιστικού περιβάλλοντος.

Προσφέρεται και στα Αγγλικά. Η είσοδος στον Λευκό Πύργο πραγματοποιείται εφόσον  τα υγειονομικά πρωτόκολλα το επιτρέπουν.

Μπορείτε να δείτε το πλήρες εκπαιδευτικό υλικό στο οποίο βασίζεται το πρόγραμμα εδώ http://www.kpe-thess.gr/el/ekdoseis/ekpaideytiko-yliko/ στην κατηγορία Ψηφιακά βιβλία.

  • Ενεργός πολίτης στη γειτονιά μου το Ντεπώ (Για σχολεία της περιοχής)

Κατάλληλο για μαθήτριες/τές: Ε΄ & Στ΄ Δημοτικού, Γυμνασίου, Λυκείου με ανάλογες προσαρμογές στο περιεχόμενο ανάλογα με τη βαθμίδα.

Χώρος υλοποίησης: Στην περιοχή του Ντεπώ στην Ανατολική Θεσσαλονίκη. Συνάντηση στο Βαφοπούλειο Πνευματικό Κέντρο.

Περιγραφή: Ένα πρόγραμμα για την αστική βιωσιμότητα και τον ενεργό πολίτη που υλοποιείται στη γειτονιά του Ντεπώ. Ακολουθώντας μια περιβαλλοντική διαδρομή πλούσια σε εικόνες και ερεθίσματα παρατηρούμε και καταγράφουμε στοιχεία της γειτονιάς του Ντεπώ, τα κτίρια, τους χώρους πρασίνου, τις οικονομικές δραστηριότητες, τη μετακίνηση, τους θεσμούς και τους φορείς που λειτουργούν. Σε συγκεκριμένες στάσεις, εμβαθύνουμε θεματικά και θέτουμε κριτικά ερωτήματα στους μαθητές. Μέσα από την αξιοποίηση των παρατηρήσεων – εμπειριών τους τα παιδιά συζητούν και αναζητούν τις αρχές που πρέπει να χαρακτηρίζουν μια βιώσιμη πόλη και τους ενεργούς πολίτες της. Υλοποιείται σε συνεργασία με το Βαφοπούλειο Πνευματικό Κέντρο του Δήμου Θεσσαλονίκης.

Μπορείτε να δείτε το εκπαιδευτικό υλικό του προγράμματος εδώ http://www.kpe-thess.gr/el/ekdoseis/ekpaideytiko-yliko/ στην κατηγορία Ψηφιακά βιβλία.

  • Ενεργός πολίτης στη γειτονιά του σχολείου μου (Για σχολεία του Δήμου Κορδελιού Ευόσμου) 

Κατάλληλο για μαθήτριες/τές: Γ΄, Δ΄,  Ε΄ & Στ΄ Δημοτικού, Γυμνασίου, Λυκείου με ανάλογες προσαρμογές στο περιεχόμενο ανάλογα με τη βαθμίδα.

Χώρος υλοποίησης: Στη γειτονιά του σχολείου σας. (Για τις μικρές τάξεις το πρόγραμμα υλοποιείται στο ΚΠΕ/ΚΕΠΕΑ και τη γειτονιά του)

Περιγραφή: Ένα πρόγραμμα για την αστική βιωσιμότητα και τον ενεργό πολίτη που υλοποιείται στη γειτονιά του σχολείου σας. Αξιοποιώντας τη μεθοδολογία του περιβαλλοντικού μονοπατιού, παρατηρούμε και καταγράφουμε στοιχεία της γειτονιάς, τη συγκοινωνία, τα κτίρια, τους χώρους πρασίνου, τις οικονομικές δραστηριότητες, την καθαριότητα, τη μετακίνηση, τους θεσμούς και τους φορείς που λειτουργούν. Μέσα από την αξιοποίηση των παρατηρήσεων και των εμπειριών των παιδιών, αναδεικνύονται τα ζητήματα της καθημερινότητας και της ποιότητας ζωής στις γειτονιές που ζούμε και ο ρόλος που μπορούν να έχουν οι πολίτες στη βελτίωσή τους.

  • Πλαστικά σκουπίδια; Όχι ευχαριστώ!

Κατάλληλο για μαθήτριες/τές: Νηπιαγωγείου, Δημοτικού και Γυμνασίου με ανάλογες προσαρμογές στο περιεχόμενο ανάλογα με τη βαθμίδα.

Χώρος υλοποίησης: Στους χώρους του ΚΠΕ/ΚΕΠΕΑ στο Ελευθέριο Κορδελιό.

Περιγραφή: Διδακτικές παρεμβάσεις και δραστηριότητες για τα θέματα της υπερκατανάλωσης και της ανακύκλωσης στη χρήση του πλαστικού, τη ρύπανση από τα πλαστικά, τις επιπτώσεις τους και τους τρόπους περιορισμού της χρήσης τους. Επιδίωξη του προγράμματος είναι ο προβληματισμός και η αλλαγή της συμπεριφοράς και της στάσης των συμμετεχόντων στη χρήση των πλαστικών.

  • Λειψυδρία στη Νεροχώρα

Κατάλληλο για μαθήτριες/τές: Νηπιαγωγείου, Α΄, Β΄, Γ΄ & Δ΄ Δημοτικού.

Χώρος υλοποίησης: Στους χώρους του ΚΠΕ/ΚΕΠΕΑ στο Ελευθέριο Κορδελιό.

Περιγραφή: Μέσα από μία δραματοποιημένη ιστορία θίγονται θέματα χρήσης του νερού, των φορέων που το διαχειρίζονται και της ανάπτυξης αξιών για τη χρήση του. Περιλαμβάνει την αφήγηση μιας ιστορίας με την συνοδεία εικόνων, μουσικής και σκηνικών αντικειμένων. Εμπλουτίζεται με ερωτήσεις και δραστηριότητες που δίνουν αφορμές για προβληματισμό και δράση στα θέματα που παρουσιάζονται. Κύριοι στόχοι του προγράμματος είναι η αλλαγή της συμπεριφοράς των παιδιών στη χρήση του νερού και η ανάπτυξη θετικής στάσης για το ρόλο του ενεργού πολίτη, με τη δημιουργία βιωματικών εμπειριών σε συνθήκες προσομοίωσης της πραγματικότητας.

Μπορείτε να δείτε το εκπαιδευτικό υλικό στο οποίο βασίζεται το πρόγραμμα εδώ http://www.kpe-thess.gr/el/ekdoseis/ekpaideytiko-yliko/ στην κατηγορία Ψηφιακά βιβλία

  • Δια…τροφή για σκέψη! (πιλοτικό)

Κατάλληλο για μαθήτριες/τές: Στ΄ Δημοτικού, Γυμνασίου, Λυκείου με ανάλογες προσαρμογές στο περιεχόμενο ανάλογα με τη βαθμίδα.

Χώρος υλοποίησης: Στους χώρους του ΚΠΕ/ΚΕΠΕΑ στο Ελευθέριο Κορδελιό.

Περιγραφή: Ένα πρόγραμμα για την σχέση της παραγωγής και της κατανάλωσης της τροφής με την βιωσιμότητα του πλανήτη. Προτείνονται δραστηριότητες για τα θέματα της υπεύθυνης και δίκαιης κατανάλωσης της τροφής, της σπατάλης και της εντατικοποίησης της παραγωγής τροφίμων, της τοπικότητας και της εποχικότητας των προϊόντων, της ανάγνωσης των ετικετών, της υπερκατανάλωσης κρέατος, της υπεραλίευσης, της εμπορίας σπόρων κά., με στόχο τον προβληματισμό και την αλλαγή της συμπεριφοράς και της στάσης των συμμετεχόντων στην κατανάλωση της τροφής.

  • Έχω τη Γη στο πιάτο μου! (πιλοτικό)

Κατάλληλο για μαθήτριες/τές:  Α΄, Β΄, Γ΄, Δ΄ & Ε΄ Δημοτικού.

Χώρος υλοποίησης: Στους χώρους του ΚΠΕ/ΚΕΠΕΑ στο Ελευθέριο Κορδελιό.

Περιγραφή: Ένα πρόγραμμα για την επίδραση των καθημερινών διατροφικών συνηθειών στην υγεία μας αλλά και στον πλανήτη. Προτείνονται δραστηριότητας για προβληματισμό και συζήτηση με στόχο την αλλαγή συμπεριφοράς στην κατανάλωση της τροφής μας. Αναδεικνύεται η σημασία που έχει για τον πλανήτη Γη η σπατάλη τροφής, η τοπικότητα και η εποχικότητα των προϊόντων, το σπιτικό φαγητό, η διατροφική πυραμίδα και η υγιεινή διατροφή.

Σας ευχόμαστε καλή και δημιουργική σχολική χρονιά!