Πρόσκληση σχολείων για συμμετοχή στα εκπαιδευτικά προγράμματα του ΚΕΠΕΑ Ελευθερίου Κορδελιού
Με λύπη σας ανακοινώνουμε ότι το ΚΕΠΕΑ Ελευθερίου Κορδελιού, αδυνατεί προς το παρόν να υποδεχθεί σχολικές μονάδες για την υλοποίηση προγραμμάτων στις εγκαταστάσεις του. Η είσοδος του ΚΕΠΕΑ έχει αποκλειστεί από τις υπηρεσίες του Δήμου Κορδελιού Ευόσμου από τις 16/9/2024, γιατί υπάρχει κίνδυνος ατυχήματος εξ αιτίας της χρόνιας ανεπαρκούς συντήρησης του κτηρίου. Αναμένουμε την έγκαιρη αποκατάσταση της ασφαλούς πρόσβασης των μαθητών/τριών στον χώρο μας.
Κατόπιν τούτου, το ΚΕΠΕΑ Ελευθερίου Κορδελιού προγραμματίζει για την περίοδο Οκτωβρίου – Δεκεμβρίου 2024, την υλοποίηση μόνο των εκπαιδευτικών προγραμμάτων του που υλοποιούνται εκτός των εγκαταστάσεών του. Δυστυχώς κανένα από αυτά δεν απευθύνεται σε παιδιά της προσχολικής ηλικίας ή των πρώτων τάξεων του Δημοτικού σχολείου.
Καλούμε λοιπόν τις/τους εκπαιδευτικούς που ενδιαφέρονται να υλοποιήσουν με τις/τους μαθήτριες/ές τους ένα από τα παρακάτω προγράμματα, να υποβάλλουν την αίτηση τους ηλεκτρονικά, στη διεύθυνση https://tinyurl.com/schoolprograms2024, μέχρι την Παρασκευή 4 Οκτωβρίου 2024.
Όροι συμμετοχής
- Η παρούσα πρόσκληση αφορά μόνο τα σχολεία της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης των Διευθύνσεων Ανατολικής & Δυτικής Θεσσαλονίκης.
- Όλα τα προγράμματα είναι ημερήσια και υλοποιούνται από τις 8:30 έως τις 13:30.
- Ο αριθμός των μαθητριών/τών που συμμετέχουν σε κάθε πρόγραμμα δεν μπορεί να υπερβαίνει τα 30 άτομα.
- Σε περίπτωση που ο αριθμός των αιτήσεων είναι μεγάλος θα δοθεί προτεραιότητα α. στα σχολεία του Δήμου Κορδελιού Ευόσμου και β. σε σχολεία που δεν υλοποίησαν προγράμματα του ΚΠΕ/ΚΕΠΕΑ τα δυο προηγούμενα σχολικά έτη
- Η ημερομηνία της υλοποίησης του προγράμματος θα οριστικοποιηθεί μετά από επικοινωνία μας μαζί σας, μετά την παραλαβή της αίτησής σας.
Επισημαίνεται ότι θα ακολουθήσει και δεύτερη περίοδος υλοποίησης προγραμμάτων, μετά από την έκδοση της σχετικής εγκυκλίου του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού.
Τα προγράμματα που θα υλοποιηθούν επί του παρόντος την περίοδο Οκτωβρίου – Δεκεμβρίου 2024, είναι τα ακόλουθα:
Τίτλος Προγράμματος | Νήπια | Α | Β | Γ | Δ | Ε | Στ | Γυμνάσιο | Λύκειο | ||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Α | Β | Γ | Α | Β | Γ | ||||||||
Θεσσαλονίκη Βιώσιμη πόλη | x | x | x | x | x | x | x | x | |||||
Θεσσαλονίκη χθες, σήμερα... αύριο; | x | x | x | x | x | x | x | x | |||||
Ενεργός πολίτης στη γειτονιά μου, το Ντεπώ | x | x | x | x | x | x | x | x | |||||
Ενεργός πολίτης στη γειτονιά του σχολείου μου (για σχολεία του Δήμου Κορδελιού Ευόσμου) | x | x | x | x | x | x | x | x |
Ελπίζουμε πως σύντομα θα αποκατασταθεί η ζημιά στο κτήριο του ΚΕΠΕΑ και θα είμαστε σε θέση να σας ενημερώσουμε για τη δυνατότητα υποδοχής μαθητών και εκπαιδευτικών στο κτήριο για την υλοποίηση των παλιών και νέων εκπαιδευτικών προγραμμάτων που τόσο έχετε αγαπήσει όπως τα:
- Μαθαίνω για την κλιματική αλλαγή παίζοντας
- Λειψυδρία στη Νεροχώρα
- Δια…τροφή για σκέψη!
- Έχω τη Γη στο πιάτο μου!
- Πλαστικά σκουπίδια; Όχι ευχαριστώ!
Σύντομη περιγραφή των προγραμμάτων που θα υλοποιηθούν αυτή την περίοδο
Θεσσαλονίκη Βιώσιμη Πόλη
Κατάλληλο για μαθήτριες/τές: Ε΄ & Στ΄ Δημοτικού, Γυμνασίου, Λυκείου με ανάλογες προσαρμογές στο περιεχόμενο ανάλογα με τη βαθμίδα.
Χώρος υλοποίησης: Το κέντρο της Θεσσαλονίκης.
Περιγραφή: Το πρόγραμμα ξεκινά κοντά στον Λευκό Πύργο με δραστηριότητες και κριτικές ερωτήσεις για την κατάσταση της πόλης μας και την ενεργό πολιτειότητα. Κατόπιν κατά την διάρκεια μιας ενδιαφέρουσας διαδρομής στο κέντρο της πόλης, οι μαθήτριες/ές παρατηρούν-εξερευνούν σε ομάδες με φύλλα εργασίας την καθημερινή ζωή των κατοίκων και τη λειτουργία της πόλης, μέσα από την κριτική ματιά του πολίτη που ενδιαφέρεται να βελτιώσει το περιβάλλον του. Το σύστημα της πόλης προσεγγίζεται ολιστικά μέσα από στοιχεία του φυσικού, οικονομικού, κοινωνικού και πολιτιστικού περιβάλλοντος. Το πρόγραμμα καταλήγει με την παρουσίαση των αποτελεσμάτων της εξερεύνησης των παιδιών και τις προτάσεις τους για την για την βελτίωση της κατάστασης που παρατηρήθηκε.
Το πρόγραμμα αυτό προσφέρεται και στα Αγγλικά.
Μπορείτε να δείτε το πλήρες εκπαιδευτικό υλικό στο οποίο βασίζεται το πρόγραμμα εδώ http://www.kpe-thess.gr/el/ekdoseis/ekpaideytiko-yliko/ στην κατηγορία Ψηφιακά βιβλία.
Ενδεικτικό χρονοδιάγραμμα
8:30 – 9.30 | Συνάντηση στον αύλειο χώρο του Λευκού Πύργου: Υποδοχή, γνωριμία ομάδας, Χωρισμός σε ομάδες, Δραστηριότητα με φύλλο ομαδικής εργασίας |
9.30 – 11.30 | Περιβαλλοντικό μονοπάτι Λευκός Πύργος – Πάρκο Εθνικής Άμυνας/Παύλου Μελά – Πλατεία Φαναριωτών – Δημητρίου Γούναρη – Γαλεριανό Συγκρότημα – Πλατεία Ναυαρίνου: Κατά τη διάρκεια της διαδρομής υλοποιούνται δραστηριότητες παρατήρησης, καταγραφής, μετρήσεις, debate, παιχνίδια και συζήτηση για την εικόνα – ζωή στην πόλη με αφορμή στοιχεία του φυσικού, οικονομικού, κοινωνικού και πολιτιστικού περιβάλλοντος που συναντάμε κατά μήκος της διαδρομής |
11.30 – 12.00 | Διάλειμμα |
12.00 – 13.30 | Πλατεία Ναυαρίνου: Προετοιμασία συμπερασμάτων των ομάδων, Παρουσίαση εργασιών των ομάδων – Συζήτηση – Σχεδιασμός της βιώσιμης πόλης. Αναστοχασμός – Αξιολόγηση – Λήξη προγράμματος |
Η Θεσσαλονίκη χθες, σήμερα… αύριο;
Κατάλληλο για μαθήτριες/τές: Ε΄ & Στ΄ Δημοτικού, Γυμνασίου, Λυκείου με ανάλογες προσαρμογές στο περιεχόμενο ανάλογα με τη βαθμίδα.
Χώρος υλοποίησης: Στο μουσείο του Λευκού Πύργου.
Περιγραφή: Το πρόγραμμα ξεκινά έξω από Λευκό Πύργο με δραστηριότητες γνωριμίας και οδηγίες για μια ενδιαφέρουσα παρατήρηση-εξερεύνηση του Μουσείου του Λευκού Πύργου σε μικρές ομάδες. Οι μαθητές/τριες αναζητούν συγκεκριμένα εκθέματα σε κάθε όροφο του μουσείου και καταγράφουν τις παρατηρήσεις τους σε φύλλα εργασίας. Στη συνέχεια στον 5ο όροφο παρουσιάζουν τα συμπεράσματα τους και απαντούν σε κριτικά ερωτήματα για το παρελθόν και το παρόν της Θεσσαλονίκης. Το σύστημα της πόλης προσεγγίζεται ολιστικά μέσα από στοιχεία του φυσικού, οικονομικού, κοινωνικού και πολιτιστικού περιβάλλοντος. Μετά από μια ματιά από ψηλά στη σημερινή πραγματικότητα της πόλης από τις επάλξεις του Λευκού Πύργου, απαντούν σε ερωτήσεις οραματισμού για την βιωσιμότητα της πόλης στο μέλλον και τον ρόλο των πολιτών.
Μπορείτε να δείτε το πλήρες εκπαιδευτικό υλικό στο οποίο βασίζεται το πρόγραμμα εδώ http://www.kpe-thess.gr/el/ekdoseis/ekpaideytiko-yliko/ στην κατηγορία Ψηφιακά βιβλία, στο βιβλίο Θεσσαλονίκη Βιώσιμη Πόλη.
Ενδεικτικό χρονοδιάγραμμα
8:30 – 9.30 | Συνάντηση στον αύλειο χώρο του Λευκού Πύργου: Υποδοχή, γνωριμία ομάδας, Χωρισμός σε ομάδες, Δραστηριότητα με φύλλο εργασίας |
9.30 – 10.00 | Διάλειμμα |
10.00 – 11.00 | Μουσείο Λευκού Πύργου: Ομαδική Εργασία με την καθοδήγηση φύλλων εργασίας. Μαθαίνουμε το παρελθόν της πόλης (χώρος, χρόνος, πληθυσμιακή σύνθεση και μεταβολές, οικονομικές δραστηριότητες, υποδομές, πολιτισμός, σημαντικά ιστορικά γεγονότα που επηρέασαν την φυσιογνωμία της πόλης κλπ) |
11.00 – 12.00 | Παρουσιάσεις της πόλης από τις ομάδες στο μικρό αμφιθέατρο του 5ου ορόφου, Συζήτηση |
12.00 – 12.30 | Η πόλη από ψηλά. Ομαδική εργασία με την καθοδήγηση φύλλου εργασίας στις επάλξεις του Λευκού Πύργου. Το χθες και το σήμερα. |
12.30 – 13.30 | Παρουσιάσεις, συγκρίσεις, προβολές στο μέλλον. Ποια πόλη θέλουμε; Συζήτηση Αναστοχασμός – Αξιολόγηση – Λήξη προγράμματος |
Ενεργός πολίτης στη γειτονιά μου το Ντεπώ
Κατάλληλο για μαθήτριες/τές: Ε΄ & Στ΄ Δημοτικού, Γυμνασίου, Λυκείου με ανάλογες προσαρμογές στο περιεχόμενο ανάλογα με τη βαθμίδα.
Χώρος υλοποίησης: Στην περιοχή του Ντεπώ στην Ανατολική Θεσσαλονίκη. Συνάντηση στο Βαφοπούλειο Πνευματικό Κέντρο.
Περιγραφή: Το πρόγραμμα ξεκινά στον χώρο του Βαφοπούλειου Πνευματικού Κέντρου, με δραστηριότητες γνωριμίας, παρουσίαση της γειτονιάς των παιδιών και χωρισμό σε ομάδες.Ακολουθώντας μια περιβαλλοντική διαδρομή πλούσια σε ερεθίσματα, αναδεικνύονται ζητήματα καθημερινότητας και ποιότητας ζωής στις γειτονιές που ζούμε και του ρόλου που μπορούν να έχουν οι πολίτες στη βελτίωσή τους. Οι μαθητές/τριες παρατηρούν και καταγράφουν τα στοιχεία της γειτονιάς του Ντεπώ και σε συγκεκριμένες στάσεις, εμβαθύνουν θεματικά και απαντούν σε κριτικά ερωτήματα. Μέσα από την αξιοποίηση των παρατηρήσεων και των εμπειριών τους τα παιδιά παρουσιάζουν τα συμπεράσματα τους, συζητούν και αναζητούν τις αρχές που να χαρακτηρίζουν την βιώσιμη πόλη και τον ενεργό πολίτη. Υλοποιείται σε συνεργασία με το Βαφοπούλειο Πνευματικό Κέντρο του Δήμου Θεσσαλονίκης.
Μπορείτε να δείτε το εκπαιδευτικό υλικό του προγράμματος εδώ http://www.kpe-thess.gr/el/ekdoseis/ekpaideytiko-yliko/ στην κατηγορία Ψηφιακά βιβλία.
Ενδεικτικό χρονοδιάγραμμα
8:30 – 9.30 | Συνάντηση στο Βαφοπούλειο Πνευματικό Κέντρο Υποδοχή, γνωριμία ομάδας, προσωπικές εμπειρίες και απόψεις για τη γειτονιά |
9.30 – 12.00 | Περιβαλλοντικό μονοπάτι: Βαφοπούλειο – Ουζιέλ – Βίλλα Αλλατίνι – Ντεπώ – Βίλλα Μπιάνκα – Βαφοπούλειο Δραστηριότητες παρατήρησης, καταγραφής και κριτικής της γειτονιάς με αφορμή στοιχεία κατά μήκος της διαδρομής (κτίρια, ελεύθεροι χώροι, υποδομές, φυσικά στοιχεία, οικονομικές δραστηριότητες, μετακίνηση, πολιτισμός, σημαντικά γεγονότα) Διάλειμμα για κολατσιό Επίσκεψη στη Δημοτική Πινακοθήκη Θεσσαλονίκης που στεγάζεται στη Βίλλα Μπιάνκα – Παρουσίαση της ιστορίας του κτιρίου |
12.00 – 13.30 | Βαφοπούλειο Πνευματικό Κέντρο Παρουσίαση εργασιών των ομάδων – Συζήτηση – Σχεδιασμός δράσεων για τη γειτονιά μας Αναστοχασμός – Αξιολόγηση – Λήξη προγράμματος |
Ενεργός πολίτης στη γειτονιά του σχολείου μου
(Μόνο για σχολεία του Δήμου Κορδελιού Ευόσμου)
Κατάλληλο για μαθήτριες/τές: Ε΄ & Στ΄ Δημοτικού, Γυμνασίου, Λυκείουμε ανάλογες προσαρμογές στο περιεχόμενο ανάλογα με τη βαθμίδα.
Χώρος υλοποίησης: Στη γειτονιά του σχολείου σας.
Περιγραφή: Ένα πρόγραμμα για την αστική βιωσιμότητα και τον ενεργό πολίτη που υλοποιείται στη γειτονιά του σχολείου σας. Αξιοποιώντας τη μεθοδολογία του περιβαλλοντικού μονοπατιού, οι μαθητές/τριες παρατηρούν και καταγράφουν στοιχεία της γειτονιάς, τη συγκοινωνία, τα κτίρια, τους χώρους πρασίνου, τις οικονομικές δραστηριότητες, την καθαριότητα, τη μετακίνηση, τους θεσμούς και τους φορείς που λειτουργούν. Μέσα από την αξιοποίηση των παρατηρήσεων και των εμπειριών των παιδιών, αναδεικνύονται τα ζητήματα της καθημερινότητας και της ποιότητας ζωής στις γειτονιές που ζούμε και ο ρόλος που μπορούν να έχουν οι πολίτες στη βελτίωσή τους.
Ενδεικτικό χρονοδιάγραμμα
8:30 – 9.30 | Ραντεβού στο σχολείο σας. Γνωριμία ομάδας, προσωπικές εμπειρίες και απόψεις για τη γειτονιά |
9.30 – 12.00 | Περιβαλλοντικό μονοπάτι γειτονιάς Δραστηριότητες παρατήρησης, καταγραφής και κριτικής της γειτονιάς με αφορμή στοιχεία (κτίρια, ελεύθεροι χώροι, υποδομές, φυσικά στοιχεία, οικονομικές δραστηριότητες, μετακίνηση, πολιτισμός, τοπόσημα, αγάλματα, σημαντικά γεγονότα) κατά μήκος μιας διαδρομής που χαράζουμε μαζί στη γειτονιά σας. Εργασία σε ομάδες Διάλειμμα για κολατσιό |
12.00 – 13.30 | Παρουσίαση των εργασιών των ομάδων – Συζήτηση – Σχεδιασμός δράσεων για τη γειτονιά μας Αναστοχασμός – Αξιολόγηση – Λήξη προγράμματος |