5ο BHMA Ενεργειακή περιήγηση της Ενεργειακής Ομάδας
Η Ενεργειακή Ομάδα περιηγείται με τη συνοδεία του/της υπεύθυνου/ης εκπαιδευτικού στους χώρους του σχολείου με στόχο τη συγκέντρωση δεδομένων για το ενεργειακό προφίλ του σχολείου και την καταγραφή τους στα προτεινόμενα φύλλα εργασίας.
Αρχικά, επισκέπτεται το λεβητοστάσιο και ενημερώνεται για τον τρόπο λειτουργίας του καυστήρα, το είδος του καυσίμου που χρησιμοποιεί, την τελευταία συντήρησή του, τη θερμοκρασία στην οποία είναι ρυθμισμένος ο θερμοστάτης του, τις ώρες λειτουργίας του. Επίσης, καταγράφει τα θερμαντικά σώματα όλου του σχολείου, τις θέσεις, τον αριθμό, την πιθανή αυτονομία τους καθώς και τη δυνατότητα αυξομείωσης της έντασης.
Στη συνέχεια, πραγματοποιεί την καταγραφή όλων των ηλεκτρικών συσκευών του σχολείου συμπεριλαμβανομένων και των λαμπτήρων. Αξιολογεί την κατανάλωσή ενέργειας των συσκευών μαθαίνοντας να διαβάζει τις ενεργειακές ετικέτες τους.
Έπειτα, πραγματοποιεί περιήγηση και έλεγχο σε όλες τις αίθουσες και χώρους του σχολείου έχοντας στη διάθεσή της τα όργανα μέτρησης που βρίσκονται στις εκπαιδευτικές βαλίτσες (θερμόμετρο, φωτόμετρο, μετρητής κατανάλωσης ηλεκτρικής ενέργειας, μετρητής CO2) για τη μέτρηση της θερμοκρασίας, της φωτεινότητας των χώρων, της ποιότητας του αέρα και της κατανάλωσης ενέργειας των ηλεκτρικών συσκευών του σχολείου.
Η επεξεργασία των δεδομένων δίνει τη δυνατότητα στην Ενεργειακή Ομάδα να εξάγει συμπεράσματα για το προφίλ θερμοκρασίας του σχολείου και να αξιολογήσει τη χρήση του ηλεκτρικού ρεύματος στο σχολείο.
Η περιήγηση αυτή επαναλαμβάνεται σε τακτά χρονικά διαστήματα με στόχο να καταγραφεί η πορεία των δεδομένων κατά τη διάρκεια του προγράμματος.
Τέλος η Ενεργειακή Ομάδα πραγματοποιεί έρευνα σε μαθητές/τριες και εκπαιδευτικούς σχετικά με:
α) τη θερμική άνεση των χώρων, καταγράφει δηλαδή θετικά ή αρνητικά σχόλια σχετικά με:
- τη θερμοκρασία, την ποιότητα του αέρα, το φωτισμό στις σχολικές αίθουσες και σε άλλους χώρους,
- τη γνώμη τους σχετικά με τη χρήση ηλεκτρικών συσκευών και εξοπλισμού,
- τη γνώμη τους σχετικά με την κατανάλωση ενέργειας πριν γίνει οποιαδήποτε παρέμβαση στο σχολείο.
β) σχετικά με το πώς «λειτουργούν» το σχολικό κτίριο οι χρήστες του:
- Μέθοδοι αερισμού δωματίων,
- Μέθοδοι ρύθμισης της θέρμανσης,
- Χρήση ηλεκτρικών συσκευών, ιδιαίτερα των λαμπτήρων και εξοπλισμού
Ενέργειες και υλικά και για την ολοκλήρωση του βήματος
Ενέργειες:
- Ο/η υπεύθυνος/η εκπαιδευτικός παραλαμβάνει την Ενεργειακή Βαλίτσα με τα όργανα μέτρησης (πρωτόκολλο παράδοσης) και την επιστρέφει μετά από μια εβδομάδα έχοντας ελέγξει την πληρότητά της (πρωτόκολλο παραλαβής).
- Ο/η υπεύθυνος/η εκπαιδευτικός αναρτά στην Πλατφόρμα του προγράμματος τα συμπληρωμένα φύλλα εργασίας καθώς και φωτογραφίες από τη περιήγηση της Ενεργειακής Ομάδας.
Φύλλα εργασίας:
- 5.1 ΦΕ Μέτρηση της θερμοκρασίας στο σχολείο (πατήστε εδώ)
- 5.2 ΦΕ Μέτρηση φωτισμού στο σχολείο (πατήστε εδώ)
- 5.3 ΦΕ Ηλεκτρικές συσκευές_2 Καταγραφή των ηλεκτρικών συσκευών (πατήστε εδώ)
- 5.4 ΦΕ Ηλεκτρικές συσκευές_3 Καταγραφή κόστους λειτουργίας ηλεκτρικών συσκευών (πατήστε εδώ)
- 5.5 ΦΕ Ηλεκτρικές συσκευές_4 Αξιολόγηση ηλεκτρικών συσκευών (πατήστε εδώ)
- 5.6 ΦΕ Ηλεκτρικές συσκευές_5 Ενεργειακός έλεγχος ηλεκτρικών συσκευών (πατήστε εδώ)
- 5.7 ΦΕ Μέτρηση διοξειδίου του άνθρακα (CO2) (πατήστε εδώ)
- 5.8 ΦΕ Μέτρηση θερμοκρασίας σε αίθουσες του σχολείου (πατήστε εδώ)
- 5.9 ΦΕ Καταγραφή φωτισμού/φωτεινότητας (πατήστε εδώ)
- 5.10 ΦΕ Καταγραφή κατανάλωσης ηλεκτρικής ενέργειας (πατήστε εδώ)
- 5.11 Σχέδιο ερωτηματολογίου για την έρευνα της Ενεργειακής Ομάδας (πατήστε εδώ)
Βοηθητικό Υλικό:
- 5.12 ΦΕ Ηλεκτρικές συσκευές_1 Διαβάζοντας τις ενεργειακές ετικέτες (πατήστε εδώ)