Βιώσιμη πόλη και πανδημία Covid-19. Προτάσεις για μια εκπαιδευτική προσέγγιση
Η κρίση του κορονοϊού έχει μεταβάλει εκ βάθρων τον τρόπο με τον οποίο ζούμε τη ζωή μας, τον τρόπο που αλληλεπιδρούμε μεταξύ μας, που χρησιμοποιούμε τους δημόσιους χώρους, καθώς και τον τρόπο εργασίας μας. Κανένα κομμάτι της ζωής μας δεν έχει μείνει ανεπηρέαστο. Σκεφτήκαμε λοιπόν ότι λόγω των πρωτόγνωρων συνθηκών που επικρατούν τόσο στη χώρα μας όσο και σε ολόκληρο τον πλανήτη, εξαιτίας της εξάπλωσης του κορωνοϊού SARS-CoV-2, θα ήταν ενδιαφέρουσα τη φετινή χρονιά η προσέγγιση της σχέσης Βιώσιμης πόλης και πανδημίας CoviD-19 στο πλαίσιο του Εθνικού Δικτύου Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης “Βιώσιμη πόλη: η πόλη ως πεδίο εκπαίδευσης για την αειφορία”.
Για το σκοπό αυτό καταγράψαμε κάποιες ιδέες που θα μπορούσαν να σας φανούν χρήσιμες αν ασχοληθείτε με αυτή την προσέγγιση. Επίσης, δημιουργήσαμε ορισμένες δραστηριότητες που θα μπορούσατε να υλοποιήσετε με τους μαθητές και τις μαθήτριές σας. Συγκεντρώσαμε και παραθέτουμε υπερσυνδέσμους και ψηφιακό υλικό που μπορείτε να αξιοποιήσετε. Τέλος, παραθέτουμε και κάποιες από τις υπάρχουσες δραστηριότητες του εκπαιδευτικού μας υλικού για το δίκτυο “Βιώσιμη πόλη”, οι οποίες με κάποια προσαρμογή θα μπορούσαν να σας φανούν χρήσιμες. Τις προτάσεις μας αυτές θα βρείτε στο blog του δικτύου “Βιώσιμη πόλη: η πόλη ως πεδίο εκπαίδευσης για την αειφορία” στον υπερσύνδεσμο https://kpekordeliou.wixsite.com/viosimipoli/blog-1.
Μια τέτοια προσέγγιση θα μπορούσε να συνδεθεί και με τους Παγκόσμιους Στόχους για τη Βιώσιμη Ανάπτυξη του ΟΗΕ όπως για παράδειγμα με τους Στόχους 3 (Καλή υγεία και ευημερία), 10 (Λιγότερες ανισότητες) και 11 (Βιώσιμες πόλεις και κοινότητες).
Οι ιδέες μας δεν εξαντλούν φυσικά τις επιμέρους θεματικές ενότητες που συνθέτουν τη σχέση βιώσιμης πόλης και πανδημίας, ούτε συγκροτούν μια ολοκληρωμένη πρόταση για ένα σχετικό πρόγραμμα. Θα υποδεχτούμε με μεγάλο ενδιαφέρον τις δικές σας ιδέες και δραστηριότητες που τυχόν εφαρμόσετε στο σχολείο (δια ζώσης ή εξ αποστάσεως).